Στοχοθεσία Εργαστηρίου

Στοχοθεσία Εργαστηρίου

Ακαδ. έτος έναρξης εργαστηρίου: 2015-2016

Διευθύντρια: Καθηγήτρια Ποτίτσα Ξανθάκου

Ακαδ. έτος αναδιοργάνωσης εργαστηρίου: 2020-2021

Διευθυντής: Παναγιώτης Ι. Σταμάτης, Αναπληρωτής Καθηγητής

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών στα παρακάτω πεδία καθώς και η συστηματική οργάνωση της έρευνας τόσο προς ενίσχυση της κατάρτισης και επιμόρφωσης των φοιτητών-φοιτητριών του ίδιου του Τμήματος, των μεταπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών και των υποψήφιων διδακτόρων:

  • Ειδική Αγωγή
  • Ψυχομετρία
  • Εξελικτική Ψυχολογία
  • Σχολική Ψυχολογία
  • Ψυχοπαθολογία
  • Κλινική Ψυχολογία
  • Παιδαγωγική Ψυχολογία
  • Πειραματική Ψυχολογία
  • Πειραματική Ανάλυση της Συμπεριφοράς
  • Μικροδιδασκαλία
  • Γνωστική Ψυχολογία
  • Δημιουργική Μάθηση
  • Ψυχολογική Αξιολόγηση παιδικού ιχνογραφήματος
  • Σχολική Συμβουλευτική
  • Κοινωνική Ψυχολογία
  • Παιδαγωγική Επικοινωνία
  • Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
  • Γλωσσικές Διαταραχές

Ειδικότερα, σκοπό του εργαστηρίου αποτελεί:

  • Η συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση ερευνητικών δεδομένων που παρουσιάζονται σε διεθνείς και εθνικές επιστημονικές πηγές και βάσεις δεδομένων από τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας και ιδιαίτερα των διδασκόντων και των φοιτητών/φοιτητριών που εργάζονται στο Ε.Π.Ψ.Ψ.Ε.Κ.Ε.
  • Η υποστήριξη, επίβλεψη και υποβοήθηση των μεταπτυχιακών φοιτητών-φοιτητριών με αντικείμενο συναφές με τις περιοχές της Ψυχολογίας και των προεκτάσεών της.
  • Η διεξαγωγή ερευνών και μελετών στα παραπάνω αναφερόμενα ερευνητικά πεδία.
  • Η δημιουργία και παροχή διδακτικού υλικού για την Ψυχολογία και τους επιμέρους κλάδους της, καθώς και για συναφείς επιστήμες που συνδέονται με αυτήν.
  • Η εφαρμογή πιλοτικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στη σχολική τάξη που θα προκύψουν από ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
  • Η συνεργασία (εκπαιδευτική, ερευνητική, συγγραφική) με τμήματα Ψυχολογίας των Α.Ε.Ι. της χώρας μας ή της αλλοδαπής.
  • Η διαχείριση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Ερευνητικών Προγραμμάτων στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών υπηρεσιών και προϊόντων για την υποστήριξη των διαδικασιών μάθησης και διδασκαλίας.
  • Η οργάνωση σεμιναρίων, ημερίδων, συνεδρίων.
  • Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της σχολικής κοινότητας σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της ψυχικής υγείας των μαθητών, με στόχους την πρόληψη ψυχικών διαταραχών στο χώρο του σχολείου, την υλοποίηση συμβουλευτικών παρεμβάσεων και την καλλιέργεια της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών.

 

Στο πλαίσιο της βιώσιμης λειτουργίας και ανάπτυξης του Ε.Π.Ψ.Ψ.Ε.Κ.Ε. προβλέπεται η επίτευξη των ακόλουθων στόχων:

 

  1. Δημιουργία δίγλωσσου ιστότοπου (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα), ο οποίος σταδιακά θα αποτελέσει πύλη ενημέρωσης και κόμβο συνάντησης αναφορικά με τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του εργαστηρίου στο διεθνή χώρο.
  2. Οργάνωση εργαστηρίων έρευνας και επιμόρφωσης για φοιτητές-φοιτήτριες και εκπαιδευτικούς.
  3. Οργάνωση διεθνών συνεδρίων σε θεματικές που εμπίπτουν στα ερευνητικά ενδιαφέροντα του εργαστηρίου.
  4. Συνεργασία με σχολεία και εκπαιδευτικούς για την προώθηση της έρευνας σε τομείς ενδιαφέροντος του εργαστηρίου.
  5. Προετοιμασία ερευνητικών συνεργασιών σε καινοτόμες θεματικές, με στόχο την υποβολή τους σε φορείς για τη διεκδίκηση χρηματοδότησης.
  6. Διαμόρφωση διεθνούς δικτύου για την έρευνα στα επιστημονικά πεδία του εργαστηρίου.

 

© 2016 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Κατασκευή Βασίλης Κασαπίδης, Ενημέρωση Ξένια Καραγιώργου, Επιμέλεια Κειμένων Ελένη Νικολάου